
Voor deze 4-daagse training met 3 overnachtingen werken wij samen met Horizon Motor Reizen.
Wij kunnen namelijk geen reizen organiseren en hanteren het "schoenmaker blijf bij je leest"-principe!
In deze samenwerking is RinCC® verantwoordelijk voor de inhoud van de training. Horizon Motor Reizen verzorgt de logistieke en administratieve afhandeling. Meer informatie over deze trainingen kunt u vinden op de website van Horizon Motor Reizen. Klik op de link hieronder voor info & inschrijven.
Wat houdt het in?
Voor wie bestemd?
Onze, nu al befaamde, Berg & Bochten Training® Basis (RinCC-BBT-1) is voor iedereen die al in een bergachtige omgeving heeft gereden of daar wil gaan rijden en zich daar verder in wil bekwamen.
Deze training is de voorbereidende training voor onze Berg & Bochten Training® Gevorderden (RinCC-BBT-2). Voor diegene die de Training Basis heeft gedaan is er de Training Gevorderden. Als je meedoet aan deze training, wordt van je verwacht dat je de basismotorvaardigheden beheerst.
Wat is het doel?
Het uitbreiden van je vaardigheden in een bergachtige omgeving. Dit geldt voor beide trainingen. Na de training ben je in staat om op een veilige en vlotte manier bergachtige omgevingen de baas te kunnen.
Wat gaan we doen?
Mooie asfaltwegen met uitdagende doorlopende bochten, maar ook kleine bergweggetjes en haarspeldbochten; het mooie van motorrijden. Je hoort iedereen euforisch over het rijden in de bergen, want daar heb je ‘echte’ bochten! En als je daar dan bent, heb je toch wel eens het gevoel dat de bochten niet helemaal lekker lopen en kan er wel eens een ‘onvoorzien’ momentje zijn! Maar waar ligt dat nu aan? Daar geeft de RinCC® instructeur antwoord op tijdens de training in een theoriesessie op de eerste avond.
De TraXperience® Berg & Bochten Training® (BBT) is een combinatie van een 4-daagse motorreis met een bergvaardigheidstraining, om op een ontspannen en gecontroleerde wijze bochten te rijden. De routes zijn op een zodanige wijze uitgezet dat de theorie veelvuldig in de praktijk geoefend kan worden.
De grootte van de groepen is maximaal 6 personen per RinCC® instructeur. Door onze invulling rijd je effectief 2 dagen onder begeleiding van de RinCC® instructeur. En die speelt kort op de bal!
In de Training Gevorderden gaan we eerst in een gesloten omgeving aan de slag om het kijken, remmen en uitwijken in de bocht extremer te oefenen.
Voor beide trainingen staat de RinCC® instructeur altijd met je in contact via 'het oortje' om je tips te geven.
Wat zijn de kosten?
De Training Basis (RinCC-BBT-1) wordt gegeven in de Eifel in Duitsland.
Voor de 4-daagse Training Basis geldt een prijs vanaf € 519,- (incl. BTW).
De Training Gevorderden (RinCC-BBT-2) wordt gegeven in Luxemburg.
Voor de 4-daagse Training Gevorderden geldt een prijs vanaf € 559,- (incl. BTW).
Is absoluut top!!!, zeker doen!!!!, de beste in zijn soort!!!
Juli 2020

Dag Chris,
Dank voor het certificaat en vooral ook dank voor de goede cursus, je hebt een inspirerende manier van lesgeven.
Ook dank voor de tip voor dat boek van Bernt Spiegel. Fascinerende lectuur.
Ik zie op je site de tricky roads training, die gaat me dit jaar dus niet meer lukken maar als die volgend jaar weer gegeven wordt dan wil ik die ook graag volgen.
Groet, Maarten
Mei 2023

Hartelijk bedankt voor het diploma Chris. Ondertussen zijn we al met een vast ploegske uit België die elk jaar afspreken bij de opening v/h motorseizoen om voor deze cursus opnieuw in te schrijven. Niet omdat we altijd gebuisd zijn of geld teveel hebben maar omdat deze training ten eerste zeer gezellig is en door professionals gegeven wordt. Maar, en dat is waarschijnlijk het belangrijkste de nadruk ligt op veiligheid en hoe als motorrijder te zorgen dat ge toch een paar troeven in de hand hebt moest het ooit nodig zijn,
Zelfs bij mijn woon-werkverplaatsingen tracht ik alle tips & trics toe te passen & te letten op mijn rijlijnen zodat dit een automatisme wordt. Zo wordt ik toch elke dag een betere motard & dit dank zij jullie,
Hartelijke groeten, Kurt
Mei 2023






Hey Chris, Bedankt voor de leerrijke dagen! Ondanks ik op het weekend had verteld, dat ik het gevoel had een soort plateau bereikt te hebben, kan ik je nu zeggen dat ik toch weer een trapje op de niveauladder ben gestegen. Ik ben afgelopen week immers nog eens gaan rijden in Luxemburg. Dat ging écht vlotter dan tijdens voor weekend. Het weekend heeft dus zijn vruchten afgeworpen. Missie geslaagd. Mogelijk was het vertrouwenstekort dus de onzekerheid tijdens rijden onder jullie streng maar rechtvaardige toeziende oog 😂. In ieder geval bedankt voor de lessen en bedankt voor het diploma.
Groetjes, Thomas
Mei 2022






Dag Chris,
Bedankt voor het certificaat.
Hieronder heb ik mijn review voor op je website!
"Ik heb deze reis geboekt met het idee om beter bochten te rijden. Dit begon al meteen op dag 1. Met allemaal tips was het nog wennen de eerste dag, in de daaropvolgende dagen is dit helemaal goed gekomen. Voor mij zijn sommige instructies echt eye-openers geweest. Ondanks dat ik veruit de jongste deelnemers was, was het een mega gezellige groep. We zijn allemaal gaan deelnemen met één doel, namelijk beter leren bochten te nemen en vertrouwen te krijgen. Met een goed ontbijt, leuke en goede lunch locaties en goed avond eten werden er goede bodems gelegd voor en na de leuke motorritten. Ik kan iedereen deze training aanraden, je leert veiliger te rijden (in voornamelijk bochtige en heuvelachtige gebieden), maar ook beter bochten te nemen met handige tips en tactieken. Daarnaast heb je aan al deze kennis ook veel in Nederland."
Chris, bedankt voor je tips en begeleiding! Hopelijk tot volgend jaar bij de gevorderde training!
Met vriendelijke groet,
Mark Verweij
Mei 2023






Beste Chris, Roy en ook een beetje Linda,
Ik heb erg veel geleerd in dit weekend en zal de komende tijd veel bochten rijden dus erg veel mogelijkheden om mijn lijnen beter te leren rijden. De 4 K's kende ik al van Ingrid Heijmans die mij dat vorig jaar al had uitgelegd. Moet ze wel beter op de juiste plekken gaan doen! Het stukje achterop bij Roy met de haarspeld bochten rijden en de uitleg erbij was een top beleving en nu begrijp je ook wanneer je wat moet doen! En de slepende achterrem in de bochten ooit vroeger op de Bandit650 altijd gedaan maar op de scooter niet meer aan gedacht.
Wat gaan dan de bochten dan lekkerder en je kan makkelijker de motor daar doorheen sturen met kracht op het gas erbij. En de uitleg van Linda hoe de rotondes rechtdoor en drie kwart op een veilige manier te nemen was ook echt een eyeopener voor mij. Had dat ook nog nooit gehoord. Ik ga vol vertrouwen alle bochten in en heb daar noch meer plezier in gekregen. Bedankt voor alles.
Groetjes, Marion Wingelaar
Mei 2023





